Tuesday, November 30, 2010

2010-11-30

Tisdag och ledig idag!
Fantastiskt!
Lillson åkte till sin pappa igår så jag har inte ens honom att ta hand om.
Hjärt har åkt för sin två dagars utbildning :-( Kul för honom förstås, men det är tungt.
Förstår inte vad all min separationsångest kommer ifrån.  Känns hela tiden som det är "sista gången" måste skärpa till mig.
Ibland hänger det dock ihop med annat än just separationsångest, en kombination av flera saker.
Jag ska försöka njuta av min lediga dag hursom helst.  Bokar upp mig upp över öronen nu så jag slipper tänka och fundera så mycket.
Så jag har "ringt en vän", använt mig av en livlina och har nu 50/50 kvar.
Ska hänga på låset hos min frisör klockan tio, ska till Täby och lämna in min idiottelefon som bara funkar när den själv vill, det blir nog en fika i Täby också, sedan till Arninge och fika (!) med en vän, i eftermiddag övningsköra med storson och sedan fika med en annan vän i Åkersberga. (JA, jag har faktiskt mer än en vän! )
Ikväll tänkte jag färga håret, lägga ansiktmask, äta god mat och softa framför tv tills jag utpumpad kommer att somna. (önsketänk!?) I vanliga fall i såna häringa scenarion så är jag klarvaken hela natten och ligger och lyssnar och tänker.  För mycket.
Så nu är klockan halv åtta, drygt.  Kanske dags att sätta lite fart :-)

Vad ska du göra idag?
Jag har säkert en stund över om du vill hitta på något!

Har du märkt att det är grymt kallt ute!?
Till och med hunden tvärnitade utanför ytterdörren, haha såg roligt ut!

Kramar till den som vill!

Snorpis

No comments: