Sunday, November 21, 2010

2010-11-20 och Mrs Frankenstein

Vi har haft en fantastisk helg på Hjärts föräldrars land, tillsammans med Hjärteföräldrarna förstås! :-)

Eftermiddagen och kvällen har varit lite småkämpig dock... (Ska kliva upp om 4½ timme...)

Hjärt vilade och själv tillbringade jag någon timme i varmt bad och tända ljus.
Avslappnande, men inte enbart vila.
Tidigare graviditeter har jag mått så otroligt bra, rakt igenom egentligen, men med denna graviditet så löper hormonerna amok, helst flera gånger per dag.
Denna eftermiddag har jag bara varit så trött och ledsen över hur jag ser ut, kanske i kombination med annat (Kanske alla kan vara ibland, men ändå)
Jag är trött på att se mig i spegeln, ärrad och "vanställd", inte "normal".
Nu värre än nånsin, då den stackaren som finns kvar har växt till dubbel storlek och kontrasten blir ännu större.
Benen och åderbråcken håller redan nu på att ytterligare förändra formen på mina ben och kanske någon mer stans.. Sååå onödigt...
Varför kan inte jag bara få vara "normal"?
Bara få vara söt snäll och vacker?
Kan inte låta bli att, åtminstone för ett ögonblick, tycka lite synd om mig själv.
Mrs Frankenstein, också med ett gott hjärta.

Jo, jag lever!
Och JO jag är tacksam!
Men ändå....

Tycka synd om mig själv?
Ja, låt mig bara få göra det idag då.

No comments: