Saturday, May 1, 2010

Slutvecka

Mina veckor består numera i mest måndagar och fredagar, ibland innefattar det även lördag söndag. Som idag.
Första maj idag,lördag.
Tänk att för några år sedan så gjorde man annat på första maj.  Man kanske sov bort valborgsfesten från dagen innan eller så "var" man bara för att första maj "ska man inte jobba".
Nu jobbar de som jobbar "gladeligen" en sån här dag.  Lördag fast helgdag innebär att all arbetad tid blir dubbel tid i lönekuveret.  Det är trevligt :-)
Tid ja..
Vad gör man med tiden?
Vad gör du med din tid?
Jag försöker använda min tid på bästa sätt, jag vet att den är dyrbar.
All tid är viktig.
Ibland finns måsten men jag försöker begränsa dessa.
Jag vill använda min tid att göra saker jag tycker är roligt.
Jag vill lägga min tid på dem jag tycker om.
Jag vill använda min tid att göra saker som lyfter och tar mig framåt.
Hur använder du din tid?
Vad vill du göra med din tid?

Nu ska jag jag jobba :-))
Efter jobbet blir det fortsatt full fart.
Återkommer till det lite senare
:-)
Ha en riktigt bra dag, för det ska jag ha!

Kramar

No comments: