Sunday, May 9, 2010

En annorlunda helg

Några dagars frånvaro igen, på grund av anledning.
Det har varit lite för mycket runtomkring, så det har blivit till att prioritera.
Dessutom när det blir för mycket så finns inte någon inspiration att blogga heller.

Igår åkte vi runt på diverse loppisar och det blev väl en del inköp :-)
Ska lägga ut några på bloggen här sen.
Hjärt gjorde väl som vanligt en del fynd :-))
En bra intro till loppissäsongen.
Efter det åkte vi förbi färgaffären och kollade in tapeter, så tapeter och färg kan komma att vara på gång, en bra början i alla fal!
Idag blir det loppis, IKEA och ev kommer sedan Hjärts vän, S med son M(från hjärtemamma bloggen ) från Nortan.
Första gången vi ses i så fall, tagit lååååång tid.
Vi får se vilken tid som blir kvar, annars tar vi det vid första bästa tillfälle.
Bara så att du vet S...
Jag har inte hunnit städa och inte baka men jag lovar, jag brukar! :-))

En av mina orchidéer som jag trodde var död sen länge, har fått fnatt...
(De ser förresten halvdöda ut allihopa...)
Jag har fått tio knoppar på den!!!
Det är helt fantastiskt!  Det harbara varit två knappt gröna blad och en torkad stängel i över ett års tid.  Nu plötsligt har den fått liv.  Tänkte inte ens flytta med dessa, tråkiga men otroligt emellanåt vackra blomster, till huset.
Glad att de fick en plats i vårt fönster.
Hjärts och lillsons planteringar har nu planterats om i större krukor i två omgångar. De växer och frodas och roligt är det att det som är mest ovanligt växer bäst!
Tomater och hänglobelia och krasse tar sig nästan inte alls, det blir till att köpa färdiga plantor.
Men allt det andra!
Chili, apelsin, paprika, Litchie, avocado, smultron och de vackra vackra solrosorna, (jaja just solrosor är väl kanske inte ovanligt då)
Det är otroligt häftigt!  Ska bli intressant att se hur de blir när de får planteras ut och få må gott i solen.
Massa fina foton kommer sedan :-)
Nu har jag  hunnit äta upp frukosten också, dags att se om Hjärt ska med på Loppis.
Gårdagens middag blir dagens lunch tror jag, Kreolsk köttgryta, en egen variant såklart :-)
Tänkte skona grannarna att för en gångs skull inte grilla...
Det finns ju ingen som grillar på det här stället. Vi som började grillsäsongen med att grilla i vinterläder occhj pulsa i snön hehe.
Men ikväll tas ingen häsny till grannar!
Grillat på menyn.

Pirr och kramar

No comments: