Saturday, May 1, 2010

Back, zu Hause

Ja lika bra att köra lite internationellt.
Kanske ska skriva lite på engelska för de engelsktalande?  Lite taskigt att numera bara skriva på svenska, eller?
Ska fundera lite :-)
En helt galen dag idag!  Tårar har sprutat av flera anledningar.
Så trött, så trött till att börja med.
Mycket som rör sig i huvudet när det ges alldeles för mycket tid att tänka.
Det har hänt roliga incidenter idag också. :-)
Det var extremt roligt där och då, säkert inte alls lika kul nu när jag ska försöka återberätta det.
Först och främst (förlåt alla pojkar, män, karlar som eventuellt läser detta) pågick en diskussion i morse om mäns obeslutsamhet vad gäller, mat, vad som ska handlas osv osv (ja det var bara tjejer som snackade)I slutändan är det nästan alltid tjejen/kvinnan som får bestämma det.
Där kommer jag ut från min rast.
Ut i butiken.
De första jag stöter på är två brandmän(kunder) som står och ska välja barbeque sås.
- Ursäkta... Vilken sås av de här tre skulle du välja?  Säger den ena till mig.
- Ja vad ska den vara till? Frågar jag
- Vi ska grilla hamburgare säger den andra av de två.
De läste upp vilka sorter det fanns.
- Tangy, orginal eller hickory.
- Ja, jag skulle nog ta orginal sa jag för både tangy och hickory har röksmak. (kände att det inte passade till hamburgare..)
Haha jag var ju tvungen att vända mig om efter det.  Jag skrattade så jag vek mig dubbelt.
Kom på i samma andetag som jag sa "röksmak" att det blev knasigt att säga till två brandmän.
Men men det gjordes i alla fall.
Vi har skrattat hejdlöst åt helt meningslösa saker idag.  Helt slut.
Orkar faktiskt inte ens laga någon mat.  Jag som hade såna förväntningar på mig själv.
Hjärt är inte hemma.  Är hos sina föräldrar, sen spelar han innebandy.  Han kommer troligen ikväll.
Nu ska jag gå en prommis med hunden.
Sen ska jag ta några piller så jag kan sova inatt.
Tidigt i säng.....
Ny, bra och bättre dag i morgon!

Torsk på Ruccola!

1 comment:

Anonymous said...

Hej,
Tack för din underbara blogg och det du delar av med oss. Du ger livsglädje. Jag är ungefär i din ålder och fick BC i augusti 09 och för snart 5 veckor sedan blev klar med cyto, blää. Nu är jag i min andra vecka på strålbehandling.
Tycker att det vore bra om du ändrar bakgrundsfärgen på din blogg. För att det svarta färgen påminner om det svarta tiden som vi(och andra cancerpatienterna)har haft och har fortfarande. Jag tror att många blir glada om ljusa färger sätts in i bakgrunden. MEN självklar det är du som bestämmer och oavsett vad du väljer så kommer jag att vara en trogen bloggläsare:).
Tackar ännu en gång till för din blogg.