Monday, April 19, 2010

Runda och fyrkantiga tankar

Har nog alltid varit lite av en grubblare.
Mmm jag vet det kan låta lite negativt men jag ser det inte så och upplever det oftast inte så.
Det jag tänker på finns ju oftast ändå, oavsett mina extremt närvarande tankar på det eller ej.

Senaste månaden har jag tänkt väldigt närvarande och aktivt på LIVET i sig.
Det stora lilla livet.
Det självklara.
Eller?
På väg till mitt senaste terapeutbesök i stan (i tisdags) så tänkte jag hela vägen : "Hur ska jag kunna förmedla den glädje jag känner?"  Det liksom spritter i kroppen på mig och jag kan inte med ord förklara hur det känns "här inne".. Funderade ut hur jag skulle kunna få utlopp för mina översvallande känslor.
Mmm skulle kunna åka upp i Kaknästornet, högst upp, ställa mig och vråla ut min glädje!?
Mmm då blir det väl en enkelbiljett till psykakuten...
Men jag känner mig faktiskt lite halvknäpp!  :-)
Det blev en naturlig fortsättning av tänkandet när jag kom till terapeuten då jag försökte förmedla min bubblande känsla. Kanske, kanske att hon kunde ana lite av den.
Jag undrade stilla "varifrån kom allt detta?!"
Terran tror som så, att efter den senaste knölresan (som lyckligtvis inte var något!!) är det inte konstigt om det känns som att jag vunnit tillbaka livet, EN GÅNG TILL!
Så är det nog!  Det känns som att jag vunnit högvinsten, igen!!
I am unstoppable!!
Finns inga berg för höga för mig.
Finns ingenting som stoppar mig just nu!
För den skull går jag inte över lik för att få det jag vill eller för att komma dit jag ska, jag bär mitt varma bultande hjärta med mig, det är dessutom ganska stort! :-)
Men jag har en vilja och ett go som kanske får några att backa.
Jag fokuserar på saker som är viktiga och som för mig och mina nära/kära framåt i livet.
Jag njuter av varje dag.
Jag njuter av min träning.
Jag njuter av att min kropp lyssnar på mig och mår bra.
Jag njuter av att slå upp ögonen på morgonen och inse att jag är HÄR, mitt i MITT liv!
Jag tycker att det är roligt att gå till jobbet! (Det är faktiskt sant!  Har inga chefer som läser min blogg hehe)
Vid diskussion om ångest inför födelsedagar..
Jag är glad att jag snart fyller år!!
Kanske blir en "LIF(H)S fest i alla fall?!
Jag ska fylla många många gånger till och för varje år ska jag fira mera.
Gläds åt livet och i livet!
Det kommer att hända saker som kan få mig att deppa ihop, bli ledsen att allt känns hopplöst.
Det viktiga är då att se att när det känns som värst kan det bara bli bättre, (det blir det, förr eller senare) och att inte fastna i "deppet".
Nu ska jag duscha efter min träning, sen är det hopp i säng och ledig dag i morgon.  Nice :-)
Det innebär långprompa med dogge, kanske lite löpträning, annars blir det gymmet.
Så, nu kan jag fortsätta mina runda tankar.
Gillar tanken av runda tankar.
Runda tankar = fina tankar

Lev Kärlek!

No comments: