Saturday, April 24, 2010

Braigt!

Jodå "morgondagen" blev en bra dag :-)
Igår var också en bra dag, klassisk fredag kan man säga :-)
Trött efter arbetsveckan, annars hade det varit konstigt.
Handlade lite innan jag åkte hem.  Grillbriketter, karré och lite annat gott.
Just det, köpte lite blomster också!! Penseér, en sorts nejlikor och lite stenpartiväxter och sättpotatis :-)
Jo det är sant jag ska sätta potatis hehe.
Frågade snällt min chef om jag fick överta några gamla pallkragar som var rötskadade och eländigt gamla, det gick bra.  Så jag vet vad jag ska göra idag hehe.  Plantera, plantera och plantera.  Men först en sväng till Täbban och lämna tillbaka lånetelefon, sen till nyöppnade ÖB för att kolla, kanske en sväng förbi jobbet för en fika :-), 5km löprunda i skogen, ett par timmar att slå ihjäl på gymmet och sedan städa, städa städa.  Någon maskin tvätt ska väl hinnas med också. Emellan planteringarna.
Hjärt har jobbat på denna vecka också, mycket att avsluta och fixa nu på slutet, innan han går på den nya tjänsten.  Idag är Hjärt och pappan på bilmarknad utanför Uppsala.  Han åkte redan strax före sex i morse, så kom jag upp också.
Solen skiner från blå himmel och det spritter i benen :-) Spritter i kroppen!
Ska sätta lite fart nu, kan börja med att plocka ordning lite.  Det är väl det man kan göra klockan sju enn ledig lördag morgon. Det obligatoriska kaffet är intaget.
I morgon är det städdag i området, eftersom vi är "ansvariga" (haha, nyinflyttade och har inte en aning....) så lär det väl ta hela dagen.  Sen hoppas jag att det blir en sväng till Hjärts stora syster yster.  Hon har ju "fyllit år" ju! Lite fika, någon present och att få umgå¨s lite.  Trevligt!!
Nu ska jag sätta lite fart!  Lite bra upptempomusik bara, sen så!

STORT PS. Så håller vi på DJURGÅRDEN i eftermiddag då!!! DS
Nedsläpp 16,00

:-))

Lev Livet Väl!

1 comment:

Marie said...

Vill bara säga hej, som en ny läsare av din blogg.
Såg din adress hit i slutet på ditt fina/bra inlägg på bc-listan.

Marie