Friday, February 6, 2009

En dag som inte blev som det var tänkt..

Skallvärk!
En dag som började med blodprov som ska förtälja huruvida den läkarutskivna felmedicinering ska ändras eller ej. Till jobbet ca två timmar sen på grund av det, hann arbeta ca en timme innan Hampus ringer från skolan och säger att han är sjuk. Han har jätteont i magen och har inte riktigt varit sig själv de två sista dagarna. Jag åkte från jobbet och hämtade honom förstås.
Kom hem, han la sig i soffan, med täck och kudde och nattklädd. klockan då ca elva.

Tvättkorgen som känns som den har krymt sen förra tvätten stirrar som vanligt på ig när jag går in i badrummet. Ok... Jag ska tvätta...
7 maskiner senare, sängkläder, handdukar plus alla kläder vikta, sorterade, inlagda i skåp så är skallvärken inte att leka med. Jag som skulle laga mat också...
Med huvudet lutat mot diskbänksskåpet och med ett försöka att titta så lite som möjligt och absolut inte röra huvudet, skalade jag och klyftade potatisen. Drack lite vatten, började må illa. Blev tvungen att lägga mig och blunda en stund.
Gick upp och fortsatte. Känner att eländet kommer ifrån nacken, när jag trycker därbak och vid axeln så känns det i huvudet.
Ok.. Inga piller hemma att ta för värken.. Det får bära eller brista! Ett glas vin! Antingen slappnar jag av och värken släpper lite eller så spyr jag.
Vinet är kvar och värken mindre, dessutom lite mat i magen.
Jag tänkte haka på Smul och Frida till Akterbaren en stund ikväll, så det gäller ju att värken håller sig borta! Dessutom ska jag förhoppningsvis träffa min hjärt i morgon. För många dagar sen nu..
Missa inte Winnerbäck ikväll på Skavlan, svt kl 21.00. Skulle du missa kolla in det på svt play!! När du vill!
Nu kommer smul om en timme, hon och jag och Frida ska ut och ta en öl eller två på Akterbaren. Det var längesen vi var ute och satt och snackade. Lite mys:-)
Måste göra mig lite i ordning, kanske inte kan gå med mysbrallor linne och utan BH...
Återkommer! :-)

No comments: