Friday, February 13, 2009

Mer...

2009-01-11 skrev jag


Att få ihop två stigar till en väg
En gemensam väg,
samma vilja
men olika tid
säkerhet i osäkerheten
frustration i lugnet
otid i tiden
massor av ljus i mörkret
massor av värme i kylan
Mitt hjärta är fokuserat
men tiden räcker inte till
Delar med mig
och vill dela mig
Räcker inte till
Vill mycket
Vad vill du
Vill NU
När vill du
Tiden går fort när jag vill att den ska stå stilla
Tiden står stilla när jag vill att den ska gå fort
Det hjärtat vill är konstant
intensivt
varmt
ärligt
djupt
STORT
Kärlek utan lek
Bara Kär

1 comment:

Anonymous said...

Hej! Jo jag mår jätte bra, nu har allt vänt.. Och allt från innan med sjukskrivningen...
Håller just nu på med att testas hos Previa om jag ska komma tillbaka till jobbet... Det känns både bra och dåligt..
Roligt för att träffa alla igen och få göra något på dagarna med å andra sidan helt tvärtom..Nu när allt har börjat vända, så vet jag inte hur jag ska klara pressen att komma tillbaka, och med alla tunga lyft.. Vet inte ifall psyket klarar det.. Vill inte att det ska bli som innan , att jag ska "gå in i väggen" och bli deppig innan födseln...jag mår bra, är gravid.. vågar man chansa att gå tillbaka ?! vill verkligen inte få alla komplikationer igen... nu när allt är näst in till perfekt...
etc etc etc..

hur är allt med dig? :)
kramar