Monday, February 9, 2009

Måndagar...

Jag tycker om måndagar.
Än så länge är jag ledig varje måndag. Vaknade i morse vid 06.15, snoozade i en kvart. Gick upp fixade frukost, väckte barnen. Andreas åkte till pappa igår kväll, han ska vara där i två veckor under sin praktik. Marcus gick till skolan samtidigt som mig och Hampus, runt kvart i åtta.

När jag kommer hem är det tyst. Jag sätter på kaffe, datorn och duschar och tar på vettiga kläder. Nu är det min tid!
Tid för min musik, tid för mina egna tankar, tid att bara få vara Jag, min litenhet i storheten, min storhet i det lilla.
Jag har lätt för att bli "liten" i min ensamhet, många nära tankar. Kommer nära mig själv, mitt innersta.
Har tänkt länge nu på en sak. Nu har jag bestämt mig! Det kommer att bli jobbigt, det kommer att bli tungt och säkert många dagar av tvivel och ånger. Jag ska börja skriva på boken jag under flera år tänkt på. Sen får vi se om den nånsin blir klar eller om det blir nåt annat än för mig själv. Det kommer att ta tid, kommer låta det ta tid. Ska det bli vad jag vill så kanske det inte ens blir klart. Det kommer bli en sann historia, mitt liv. Mitt första liv. Det livet som ändock format mig till den jag är idag, *tacksam*

Aaaa Martina ringde precis!!! Jag ska åka upp till henne och fika en sväng...
Det var så länge sen vi sågs!! Va kul!!
Återkommer sen!

No comments: