Wednesday, July 29, 2015

Regntunga skyar, tra la la la la

Jorå det skvalar inte direkt utan det är mera som att luften är så mättad av fukt att det från bara luften kommer så mikroskopiska droppar.  Ungefär som att ta en sprayflaska med vatten att spruta med.
Nåja en sväng med hunden blev det i alla fall, i övrigt är jag här. Hemma.

Gjorde en ansträngning igår och tillbringade några timmar på jobbet.  Helt slut och överspeedad (stressad) när jag kom hem och på det sömnlös.  Idag fick det således bli soffan, för återhämtning.
Undrar i mitt röriga sinne hur jag ska komma tillbaka.  Den frågan upptar numera den största delen av min vakna tid.
Min tanke var att ha ett mål, eller flera.  Att få ner dessa på papper och ha något att jobba mot. Det har börjat ta form i mitt huvud men ännu inte på papper.  Det känns lite som att det blir så påtagligt vad jag ska ta mig an, fram till... Jag vill inte misslyckas. Så då har jag inte gjort något alls.
Ja, motsägelsefullt. Vet. Men den där jäkeln på axeln som sitter och tjattrar... Dödsstraff på den!
Hela tiden har jag en dialog. Hela tiden faller jag för annat än det jag från början tänkt göra.
Vet inte hur jag ska komma vidare, har på något vis kört fast.

Datum: oklart

No comments: