Thursday, July 8, 2010

Aaaa torsdag och dag 4 på semestern..

Hmm ja tänk vad tiden går fort!
Låg och halvslumrade i morse och fick plötsligt för mig att eftersom tiden går så fort så har ju halva min semester varit nu!  Fick nästan panik!
Riktigt så var det ju inte....
Jag tycker jag har fått så mycket gjort, fast ändå inte, har ju inga synliga resultat/bevis på saker som jag utfört liksom...
Jag mår dock otroligt bra!
Efter alla turer till läkare fram och tillbaka och "lite" järntillskott så mår jag mycket bättre nu.
Mycket piggare, jag är glad, har semester, utvilad, solen skiner, känner mig stark och frisk, kär, fina barn, underbar "storfamilj", lagad bil, såld bil, ny bil, fina vänner och fint hus.
Jag kan helt enkelt inte ha det bättre!
Mina hållna tummar krampar för "chefskusiner" och jag tar ett nytt grepp!!
Håller och håller och tänker inte släppa :-))

Nu är det sommar, sol och semester!
Hjärt jobbar sista dagen i morgon sen har han semester också.
Denna semester ska vi njuta!  Njuta av varandra, av ledig tid, friskhet och att bara vara.
Förra sommaren gick som bekant i ett annat tema. Lärdomen från den tiden skulle jag faktiskt inte vilja vara utan, resten kunde jag har hoppat över :-)

Midsommarhelgen tog vi min bil till Hjärteföräldrarnas stuga.  Vi putsade, dammsög, tvättade och plockade ur bilen för att kunna sälja den/lämna som inbyte.  Trött på den bilen nu, den har gjort sitt i min ägo :-)
Sätena gick inte att få rena dock så i tisdags ringde jag runt till några rekondfirmor som kanske skulle kunna tänka sig ta hand om fläckarna på mina säten.  De flesta hade ingen tid förrän nästa vecka.
Mr Cap i Berga svarade inte i telefon, så jag åkte dit.
Efter lite "övertalning" kunde han ta in bil samma dag med hämtning på onsdagen.
Sagt och gjort!
Tack Mr Cap för snabb och bra service!
Hjärt och jag lämnade av min bil på em och åkte och provkörde den bil vi valt ut sen tidigare.  Tror det blir en pärla!
Vi pratade med bilfirman och han skulle hålla den bilen till dagen efter så vi kunde visa upp audin.
Sedan tidigare hade vi ett ungefärligt pris för min (då osedd) plus att vi skulle få vinterdäck till.
TIPS, till er som kommer att ha med bilfirmor och bilförsäljning att göra, ta med bandspelare och spela in vad de säger.  Antingen har de kort minne eller så tror de att de kan blåsa en rätt av.
När min bil var färdig så åkte jag till bilfirman.  Visade upp min.  Han tog med sig en verkstadskille, mina nycklar och gick ut.
Kom tillbaka relativt snabbt. Måste medge att jag blev lite orolig...
Vi gick till hans kontor.
"Det är ju ett skrapmärke i lacken och fukt i ena lyktan, ja inte mer än 38´ för din i inbyte, det var ju ca vad vi sagt förut också" (Inte!!, då sa de ca 45, kanske lite mera om den är riktigt bra)
- Ok, Vi skulle ju få vinterdäck med till bilen.
-"Ja vi hade sagt att vi skulle ta hälften var va?" (Hjärt är säker på att de från början skulle lägga till vinterdäcken på köpet, jag är osäker)
Men jag var ju tvungen att hålla den linjen jag påbörjat.
-Xx sa ju minst 40 för min bil plus att skicka med vinterdäcken till den nya.
Han räknade lite och det blev en liten halvkompromiss.
40´ för bilen (TACK FÖR DET!!!!) och vi betalade 1800 istället för 6000 för vinterdäcken.
Känns som att det blev en ganska bra deal.
Jo, jag vet att man hur som helst är en förlorare när man köper en ny bil men istället för trubbel hoppas jag nu på vilken annan veckodagsmodell som helst, bara det inte blir ett måndagsexemplar.
Haha bilen då?!
Vad är det för bil??
Hehe

OBS! Lånat foto, inte vår bil på bilden hehe :-)

Vår färg heter black sapphire, svart, med stänk av metallic.
Fräsch, ny, sånär som på ett par mil, ska hämtas vid lunch i morgon!
Yippie!!!!
En OPEL astra är det :-)

Nu ska här solas lite sen blir det en tur i spåret! :-)

Kärleken, framför allt!
Puss och kram!

No comments: