Friday, March 29, 2013

Långfredag

Påskhelgen har börjat.
En stor mat- och  reshelg. Många påbörjar påsklov, andra avslutar.  Om man nu råkar ha fördelen att vara ledig förstås :-)
Jag arbetar i livsmedelsbutik och påsken är en av de större helgerna vad gäller mat.  Dessutom är det vansinnigt roligt att arbeta med högtryck i butiken! Med andra ord så arbetar jag från skärtorsdagkvällen till annandagpåsk kväll.  Vi har förberett påskamaten i form av potatisgratäng och underbare mannen drar igång lammsteken under em. Så allt är klart :-)
När jag slutar ikväll vid 20,00 ska jag sätta mig i bilen hem, ta en smirnoff ice, medan maten blir klar och sedan blir det ett glas vin till maten. Påsk även för mig :-)
Lördag och söndag jobbar jag från 14 så då blir det till att äta på jobbet.

Igår fick jag meddelande att ALLA syrror som hade sagt upp sig från BIVA i Lund, stannar!  De har tagit tillbaka sina uppsägningar. Lyckan är total!!
Jag har bara träffat en bråkdel av de, men jag vet också att vem som helst av dessa underbara BIVAsköterskor hade kunnat hoppa in för någon annan i arbetsgruppen.  Kompetensen hos de är så hög, hos alla.  Omvårdnaden av barnen OCH av stundtals, oroliga, ledsna och arga föräldrar är beundransvärd.
Det är som med kirurgerna, man kan inte ha en dålig dag på jobbet.  Den får man lämna hemma.

Nu är det dags att packa ihop och åka till jobbet :-)
Hemma om några timmar igen :-)

GLAD PÅSK!
Kör försiktigt ni som ska ut och köra!

LOVE!

No comments: