Friday, October 5, 2012

Äntligen fredag!

Veckorna verkar innehålla endast måndagar och fredagar numera.  Jösses vad tiden går snabbt.
Dagen idag blev en vända till lekparken med Emil.  Han går numera själv eller håller ena handen.
Han bestämde att han ville gunga, snabbt därefter bestämde han att han ville gå ner sen åka rutschkana.  Ja, precis såsom barn är.  Inte för länge på samma ställe! :-)
En sockerkaka till jobbet lyckades jag få ihop också.  (Ja, Ewa, jag ska spara en bit till dig som du får i morgon!)

Fina Martina kom över en sväng och fikade och höll sällskap, mycket och alltid trevligt! Middagen är klar och bara att värma till ikväll :-)  Maken är hemma ikväll då jag ska jobba, och jag vill ju ha matlåda.  Tjuvsmakat lite har ja också.  Smaskigt blev det.
Helstekt, baconlindad fläskytterfile, fylld med philadelphiaost med pressad vitlök.  Till det ugnsrostade grönsaker.  Mums!
Slängde i lite färg i håret och hoppas att jag hinner göra mig klar innan det är dags att åka.  Planeringsmässig och tidsmässigt har denna vecka inte varit bra.  Mina tankar går lite långsamt i nuläget, som om det går i slow motion och tiden snurrar fortare än vanligt. Ska försöka åtgärda det. På måndag.
Hela helgen ska jag jobba...
Nu ska här sköljas ur färg sedan på med lite spackel för att hinna i tid.

Måste ju bara säga...
När maken kom hem hade han en stor och fin bukett med långa röda rosor till mig!  Han är väl bara för underbar!!  Bästis!
Älskar!

Kram på er därute!

No comments: