Tuesday, February 9, 2010

Det är här det händer!

Morgonen då då..
Hjärt skjutsade lill och mellanson till skolan.  Jag fick lugn här hemma, för lugnt skulle man kunna säga..
Jag åt frukost, bloggade lite, gick med hunden och sen skulle jag träna.
Men först vila lite...
Mmm just det.. Vaknade 10.40,, planerade att åka mot mörby strax före 13.  Ja det skulle kunna funka!
Packade träningsväskan och skulle precis gå.
Nycklarna och fjärrisen till garaget?????
De låg inte där de skulle ligga.  Sist jag använde de var igår.. Kollade igenom gårdagens kläder, inga nycklar.
Satte mig i trappen och insåg att de kunde vara precis vart som helst.
Bara för att jag vet att jag är extra vimsig och glömsk för närvarande så späder det på problemet ytterligare, jag är nästan säker redan från början att grejerna är borta.  Nu låg nycklarna i en av jackfickorna jag missat, där de aldrig brukar ligga annars. Nästa steg...  Den nyfyllda vattenflaskan borta, den hittade jag på handfatet i badrummet, mobilen också den fick mig att ta ett extra varv för att slutligen hitta den i magfickan på min huvtröja.
Dessa extra moment tog väl en kvart extra i alla fall.  Det slutade med att jag skrattade åt mig själv, det här är inte klokt!!!
Körde ut bilen i garaget och den låter som ett tröskverk.  Det är ett skrapande metalliskt ljud som under bilfärden drar till sig omgivningens blickar.  Ner till centrumgaraget där det ekar så otroligt härligt.  In till friskis och inser väl där att jag inte kommer att hinna träna, förbi pressbyrån och köpa remsa och åka kommunalt in till stan och vara där kl 14.
(Bilen vågar jag faktiskt inte köra någonstans för det låter som att däcket håller på att ramla av.)
Så tillbaka ner i parkeringsgaraget, sätter mig i bilen och beslutar mig där för att åka förbi verkstan och be de kolla..
Såg tusenlapparna fladdra iväg på den resan till verkstan, och tankarna "räcker det inte snart?"
"Lämna in bilen.." utan bil och jag som ska jobba..
En snäll äldre karl tar sig tid och kollar min bil.  Han provkör den och säger nästan direkt att det är nog inte så allvarligt! 
INTE?! säger jag och tänker att jaa... idag kanske det är dags att köpa en trisslott!
Han hissar upp bilen och jag är en av de där kunderna som inte kan hålla mig ifrån (mm OK då, kontrollbehovet!) att se vad de gör med min bil så jag står nästan under bilen och kollar samtidigt som han pysslar.
"Det är bara en sten" säger han och ler. "Den sitter mellan skivan och skölden, det är det som låter"
Om han anar vilken betydelse de orden hade i just det ögonblicket.  Han tog bort stenen och det hade slutat att låta.
Jaha vad kostar det här då?  blev snabbt min följdfråga.  Det kostar nog ingenting blev svaret.
Dit ska jag åka flera gånger.  Varje gång faktiskt!
Kom i god tid in till stan eftersom förutsättningarna för vald färdväg ännu en gång ändrats under dagen.  Träffade underbara terapeut J för tömning och påfyllning av diverse skafferier.
Idag konstaterade vi att det kommer att ta en del tid att kliva över de hinder som ligger framför, men det kommer att komma.  Ju mer jag lyssnar på vad kroppen säger ju snabbare kommer det att gå.  Även om det känns som att det går otroligt långsamt.  Det är mycket som händer i kroppen.
Jag har ju bearbetning av många saker på en gång.  Det har hänt mycket under livets gång som nu tenderar att ta mera utrymme än jag vill att det ska ta.  Känselspröten är på alerten och känsligare än någonsin, reagerar direkt och skoningslöst på för många saker. Har fått i uppgift nu att försöka sortera lite, sätta upp en sköld och stänga av lite.  Inte ta på mig saker som jag inte behöver göra och inte lösa andras problem.  Jag har nog med mina egna.


Hjärt hämtade lillson och alla var hemma när jag väl kom hem.
Kålpudding, potatis och gräddsås stod på matsedeln idag, så det var så det blev.
Jag ligger och softar i sängen med datorn, Hjärt jobbar lite, mellanson framför datorn och läxor, lillson är det nattning för. Snart en kvällsprommis med dogge sen är det verkligen sängen som gäller. 
I morgon är det gruppterapidag igen. Ser fram emot det även om det också är tungt ibland.
Lillson väljer middagsmaten i morgon.  Lät som hemlagat potatismos, köttbullar och korv, gräddsåsen ej att förglömma!
Nu är det natti natti!
Sov gott nära och kära!


All kärlek!

No comments: