Friday, April 20, 2012

Regn, rusk och snö, 20 april...

Lille plupp..
Sjuk igen..  Natten har varit allt annat än fylld med sömn.  Emil är alldeles snorig och slemmig och hostar nästan så att han kräks.  Han blir ju så när han är förkyld. Väldigt vanligt som det verkar med just hjärtbarn.
Jag tror att det beror på att de inte riktigt har kraft att hosta upp allt som samlas i halsen och luftrören.
Nu sover han äntligen en stund.
Jag passade på att testa servettvikningen som vi ska ha på bröllopet.  Jag satt här och vek och vek och tänkte hur ska jag dageninnan brölllopet hinna vika alla dessa servetter om 1 (!!) tar så här lång tid.
Men som oftast så hade jag krånglat till det :-)  Det var ju superenkelt!! Ganska snyggt blir det också.

Igår hade vi styrelsemöte i Hjärtebarnsföreningen Stockholm.  Det kommer att bli jätteintressant det här!
Protokollet är skrivet och mailat till berörda. Jag tycker det är skönt att få det gjort på en gång medan man fortfarande har det färskt i huvudet, samt att det är lättare för den som ska justera att gå igenom.

Ikväll kan det ändå bli pizzamiddag med bandystaff med familj, jag hoppas.  Så trevligt att umgås med vänner, helt enkelt bara.
En sväng till apoteket för att hämta beställd medicin och köpa näsdroppar till plupp.  Sytråd så att jag kan fålla löparna till bröllopsdukningen.
I morgon åker någon av oss till Emils faster Anki, hon har fyllt år så det är dags att gratta! Vilka födelsedagsvårar vi har. Födelsedagarna avlöser varandra :-) Mys att träffas dock!

Lillasyster Anna, tillika en av mina tärnor, har fått sin tärnklänning insydd och justerad och den blev så fin!! Tärna Maria kommer att ha en likadan förstås :-)
Lite mera bröllopspyssel måste hinnas med i helgen annars blir det tajt med tid, speciellt om lillaman ska fortsätta vara halvkrasslig, det är svårt att få något vettigt gjort när han sitter på min högra arm, liten och emlig.

Nu är det fredag gott folk!  Ha en lugn och skön fredagkväll så återkommer jag när tillfälle ges!

Krams

No comments: